Nasz serwis specjalizuje się w profesjonalnej diagnostyce i kompleksowej naprawie bram szybkobieżnych.
Jedną z oferowanych usług jest naprawa napędów bram szybkobieżnych.


Prace wykonujemy dla firm serwisowych, serwisów fabrycznych
oraz działów utrzymania ruchu różnych Klientów ostatecznych takich
jak firmy przemysłowe czy też sieci sklepów.

Każdy kierownik utrzymania ruchu zakładu przemysłowego, który miał styczność
z uszkodzeniem napędu bramy szybkobieżnej wie,
że wymiana napędu to koszt około 1/3 wartości fabrycznie nowej bramy.

Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych Klientów – rozwinęliśmy w naszym serwisie dział regeneracji napędów do bram,
znacząco ograniczając koszt jednej z najdroższych napraw.

Strona całej działalności naszej firmy znajduje się pod adresem www.bramy-serwis.pl

POLECAJĄ NAS

[ kliknij w logo aby zobaczyć referencje ]

Jakie urządzenia naprawiamy?

Naprawiamy napędy wszystkich producentów bram.

Największe doświadczenie posiadamy z napędami do bram produkcji:

Przykładowe napędy GfA Elektromaten używane przez powyższych producentów bram:
SI 13.70-40,00 - 10002694 10011
SI 20.90-30,00 - 10002698 10011
SI 20.90-30,00 - 10002698 00011
SI 5.250-25,00 - 10003888 10011
SI 8.180-30,00 - 10003843 10011
SI 20.100-40,00 - 10004227 10012
SI 10.70-40,00 - 10002693 10011
SI 20.90-40,00 - 10002699 10011
S1-1,1-180-16-40-100Hz – 014416-4990600 – 10003667 1011
S1-1,1-180-16-40-100Hz – 018094-4991973 – 10003667 10022
S3-0,9-160-17-40-100Hz – 018298 – 10003668 10004
S3-0,9-160-17-40-100Hz – 306676 – 10003668 10001
T912-3,0-73-40-40 – 011759-11556727 – 10002704 10008
S912-0,75-180-16-30 – 012602-158998 – 10003202 10011
S14 – 57840 – 10003088 10005
S18 – 57207 – 10003266 10005
S25 – 57218
S35 – 57234 – 10002456 10005
SE 4,5.90-25,40 – 10002967 10006
SI 15.140-35,00 – 10004458 10011
SI 4/8.85/165-35,00 – K056112 – 10002881 00001
SI 8.115-30,00 – 11629144-334
SML.1-0,37-120-12-25,40
SE 3,5.120-25,00
S10-0,37-120-12-25,40
D6Cu4-545
HD1-120-EES-AK3
S23-1,5-73-20-40

Podejmujemy się również naprawy innych typów urządzeń* – niewyszczególnionych na powyższej liście.
Posiadamy doświadczenie w serwisie urządzeń nowych
jak i urządzeń bardzo starych, wyprodukowanych nawet w 1995 roku.

* Nie wykonujemy diagnostyki / napraw urządzeń dla Klientów Indywidualnych.

Jakie usterki wyróżniamy?

Same awarie możemy podzielić na trzy grupy:

I grupa - uszkodzenia spowodowane zastosowaniem sterownika bez przetwornicy częstotliwości.
Sterowniki nie posiadające funkcji łagodnego startu i wyhamowania, powodują uszkodzenia mechanizmów przekładni redukcyjnej, przez twardy start i stop napędu.
Przykładowy sterownik tego typu: TST WU

II grupa - uszkodzenia spowodowane bardzo dużą częstotliwością użytkowania bramy.

III grupa - uszkodzenia spowodowane trudnymi warunkami otoczenia, jak np. wysoka wilgotność, zasolenie.
95%

skutecznych
napraw

6

miesięcy
gwarancji

6 -9

dni
roboczych

FAQ - najczęstsze pytania:

1) Na czym polega naprawa?

Rozbieramy napęd na części pierwsze, czyścimy wszystkie podzespoły mechaniczne, kontrolujemy ich stan i w przypadku nieprawidłowości wymieniamy uszkodzone podzespoły. Składając napęd – wymieniamy wszystkie łożyska na nowe (najwyższej klasy - najczęściej produkcji SNR i NTN), montujemy nowe uszczelniacze i wypełniamy przekładnię właściwym olejem przekładniowym.

2) Czy napęd po naprawie jest w jakiś sposób testowany?

TAK – zbudowaliśmy specjalną hamownię na której symulujemy obciążenie napędu zbliżone do faktycznego obciążenia na urządzeniu. Napęd wykonuje setki a czasami tysiące cykli testowych. Dając gwarancję na nasze usługi, musimy mieć 100% pewność, że naprawione urządzenia są w pełni funkcjonalne.

3) Czy można przewidzieć awarię, zanim brama całkowicie się zatrzyma?

TAK - ale niezbędne są regularne konserwacje (np. raz do roku), podczas których nasi serwisanci dostrzegą problem w odpowiednim momencie.

4) Czy można zapobiec awarii napędu?

Zależy od tego, której grupy jest to uszkodzenie oraz w jakim jest stopniu zaawansowania.

I grupa - zawsze jest możliwość wymiany sterownika na taki z przetwornicą częstotliwości. Oferujemy naszym Klientom używane, sprawne sterowniki, po regeneracji w naszym serwisie - z gwarancją lub fabrycznie nowe sterowniki.

II grupa - tutaj niezbędny jest demontaż napędu bramy. Najczęściej tego typu remonty wykonujemy podczas zakładowych przestojów produkcyjnych, ponieważ sam proces regeneracji trwa kilka dni.

III grupa - efekty ciężkich warunków otoczenia można usunąć na miejscu oraz przygotować napęd do pracy na kolejny rok. Te czynności wykonujemy standardowo podczas konserwacji.

5) Jakie są objawy problemów z napędem?

Problemy, które możemy zobaczyć:
- brama zwalnia w wybranych momentach podnoszenia, czyli np. otwiera się płynnie 100cm, zwalnia na odcinku 20cm oraz dalej jedzie już z poprzednią prędkością,
- posiada wycieki oleju - olej kapie z napędu.

Problemy, które możemy usłyszeć:
- nieregularny metaliczny dźwięk (chwilami pisk) wydobywający się z napędu podczas całych cykli pracy bramy,
- głośny trzask podczas startu bramy w kierunku otwierania, proszę tutaj nie pomylić się z odgłosem hamulca elektromagnetycznego napędu, który również wydaje dźwięk przy rozpoczęciu pracy napędu.

Problemy, które możemy poczuć:
- nadmierna temperatura silnika - w okolicach 80oC jest już niepokojąca (zalecamy pomiar kamerą termowizyjną).

Problemy, które są już bardziej zaawansowane:
- brama zatrzymuje się w nieokreślonych momentach, a na sterownikach typu:
TST FUS / TST FUE / TST FUE2 / FUE3 / Hörmann BK 150 FU E H / Efaflex EFACON oraz podobnych wyświetlają się komunikaty:
F030 - błąd ciągnienia,
F410, F440, F510 - nadmiar prądu silnika,
F519 - problemy z rozruchem, nadmiar prądu.

6) Ile czasu trwa naprawa napędu?

Naprawa trwa około tygodnia roboczego - w zależności od typu i zaawansowania uszkodzeń czas ten może się skrócić bądź wydłużyć.

7) Czy naprawa się opłaca?

TAK - inaczej nie byłoby tej podstrony w naszym serwisie.
Koszt regeneracji jest średnio 2-3 razy niższy od kosztu nowego napędu. Wycenę przedstawiamy mailowo po otrzymaniu zapytania.

8) Czy wszystkie awarie można usunąć?

NIE - jeśli mimo wyraźnych oznak niesprawności napęd był użytkowany przez wiele miesięcy, może okazać się, że nie da się go uratować. W takiej sytuacji nie pobieramy opłat za diagnostykę warsztatową.

9) Czy naprawiacie tylko napędy bram szybkobieżnych?

NIE - naprawiamy również napędy bram rolowanych oraz segmentowych. Opis na stronie dotyczy bram szybkobieżnych, ponieważ w nich problem ten jest znacznie większy niż w innych urządzeniach, a koszt nowej przekładni jest znaczący.

10) Jaką mam pewność, że napęd nie uszkodzi się ponownie po regeneracji?

Dajemy gwarancję na nasze usługi. Jeśli podczas prac serwisanci widzą, że żywotność napędu mimo naprawy nie będzie porównywalna do nowego napędu - konsultujemy się, czy mamy kontynuować regenerację.

11) Na sterowniku pokazał się błąd F519, co to oznacza?

Komunikat ten oznacza, że napęd wymaga od sterownika znacznie większego prądu niż przy normalnej pracy (pracuje ciężko). Możliwe, że sterownik uległ uszkodzeniu - w takim przypadku naprawimy komplet sterownik + napęd. Zalecana jest wysyłka kompletu w celu przeprowadzenia diagnostyki – wykonania testów funkcjonalnych po naprawie napędu.

12) Jestem zainteresowany naprawą, chcę poznać jej koszt, co zrobić?

Wyślij e-mail do szefa serwisu na adres:

Minimalne informacje, które są nam potrzebne do wyceny to: zdjęcia tabliczek znamionowych napędu i bramy oraz opis awarii – co się dzieję. W późniejszym czasie, po akceptacji kosztów, potrzebujemy również zdjęć całej bramy.

13) Zaakceptowałem koszt naprawy, co dalej?

Spakuj bezpiecznie napęd. Zabezpiecz go solidnie, aby nie został mechanicznie uszkodzony przez firmę kurierską. Do przesyłki dołącz krótki list – dyspozycję naprawy wraz z danymi Twojej firmy, danymi osoby kontaktowej (imię, nazwisko, adres e-mail oraz telefon) oraz krótkim opisem co dzieje się z urządzeniem.

Paczkę wyślij na adres:

BRAMY – SERWIS
ul. Mickiewicza 26
64-510 Wronki
Polska

Gdy tylko otrzymamy napęd – dowiesz się o tym. Będziemy na bieżąco informować Cię o postępach w diagnostyce / naprawie poprzez nasz autorski system serwisowy.

14) Ile trwa naprawa? Kiedy otrzymam sterownik z powrotem?

Szacunkowy czas naprawy – od momentu otrzymania przez nas paczki do momentu przesłania faktury za naprawę to kilka dni roboczych. Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu zamawiamy kuriera po odbiór sprawnego napędu. Przy stałej współpracy z firmami serwisowymi bądź serwisami fabrycznymi oferujemy odroczony termin płatności.

Jeśli po przeczytaniu powyższego FAQ masz do nas dodatkowe pytania
zapraszamy do kontaktu: